Lista modeli samochodów pozwalająca przez producenta na używanie biopaliwa:
Zgodność biodiesla w produkcji pojazdów
Informacje / problemy techniczne z biodiesla w samochodach (samochody osobowe):
Pierwszy Liczby te są instrukcjami producenta. Odpowiedzialności za dokładność informacji nie może być zaakceptowane przez IWR. Proszę pamiętaj, by utrzymać każdy z was stwierdził, ograniczenia lub skontaktuj się ze sprzedawcą. Jeżeli następnie w samochodzie z ogrzewanie postojowe został zainstalowany, skontaktuj się z producentem urządzenia w sprawie zgodności z biodiesla. Dla filtrów cząstek stałych, są teraz producenci mają ich produkty dopuszczone do biodiesla.
Drugi VW dla większości starszych modeli samochodów z silnikiem Diesla z VW, Seat, Audi, Skoda wyraźnie przyznano Dopuszczenie do biodiesla. Problemów technicznych tak, ani silników, kabli itp., wpływ, ale jak dotąd prawie wyłącznie pompy wtryskowe Bosch. Bosch wydaje się nie zamykać problemu, aby uzyskać przyczepność, nawet wtedy, gdy dla standardowych zbiornik paliwa biodiesel.Opisane przez poszkodowanego doświadczenie roszczeń osób: 1 Biodiesel tankowania i obsługi pojazdu bez problemów na pierwszym, drugim Krótkoterminowe lub częste zmiany lub mieszanki ze zwykłym diesel: pompa paliwa jest nieszczelna i przecieka. Problem pojawia się najczęściej na 70000-100000 osiągi km. Jakość biodiesla sobie nie wydaje się być przyczyną ponieważ wtryskiwacze są nieszczelne, nawet jeśli tylko w określonym normom biodiesel (norma DIN) zatankowany. Jeśli dotyczy problem i zatankowany wyraźnie poni biodiesel, prosimy o przesłanie do nas e-mail: info@iwr.de. Więcej informacji na listy czytelników wydań IWR prasy na temat zgodności biodiesla w pojazdach.
Przegląd
AudiBMWCitroenChryslerDaihatsuFiatFordHondaHyundaiKiaLadaMazda MercedesMitsubishiNissanOpelPeugeotRenault RoverSaabSiedzenieSkodaSubaruSuzuki ToyotaVolvoVW
Audi (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 0800 / 28347378423
Samochodów Audi z silnikiem TDI z roku modelu 1997 do 2003 r. biodiesel kompatybilne.Aby zachować warunki przyznane istnieć w okresie gwarancji.Tylko pojazdów, które zostały zatwierdzone przez specjalne urządzenia do stosowania paliwa RME ("biodiesel"), może z Audi, z paliwa RME werden.Aus przyczyn technicznych nie może tankować z filtrem cząstek stałych pojazdów wyposażonych zasadniczo nie być napędzane biodieslem.
w górę
BMW (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 0180 / 232 42 52
Tylko dopuszczenie do starego 3-Series (E46) i 5 (E39) z opcjonalnym 201 SA estru metylowego rzepakowego.Specjalny sprzęt nie jest już dostępna.
w górę
Citroen (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 0800 / 4451111Brak wersji.
w górę
Chrysler (Niemcy) Info: 0180 / 3000361Nie dopuszcza się
w górę
Daihatsu (Niemcy) Info: 02151 / 7050bez odprowadzania
w górę
Fiat (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 00800 / 3428 0000bez odprowadzania
w górę
Ford (Niemcy) Info: 0221 / 903-3333bez odprowadzania
w górę
Honda (Niemcy) Informacje: 01805 / 202 090bez odprowadzania
w górę
Hyundai (Niemcy) Info: 07 132/4870bez odprowadzania
w górę
Kia (Niemcy) Info: 0180 / 5424968bez odprowadzania
w górę
Lada (Niemcy) Info: 04161 / 600 700bez odprowadzania
w górę
Mazda (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 01805 / 2012bez odprowadzania
w górę
Mercedes-Benz (Niemcy) Info: 030 / 2694 3447Nie dopuszcza się
w górę
Mitsubishi (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 0180 / 321 21 88bez odprowadzania
w górę
Nissan (Niemcy) Info: 02232 / 57 2080bez odprowadzania
w górę
Opel (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 01805 / 5510bez odprowadzania
w górę
Peugeot (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 01801 / 111 999Dopuszczenie do wszystkich modeli Diesla z wyjątkiem silników HDi zbudowanych od 2000Ograniczenia:maksymalna domieszka do oleju napędowego z normą DIN EN 590 30% estru metylowego rzepakowego (RME) jest dozwolony dla wszystkich serii z wyjątkiem silnika HDi z filtrem cząstek stałych system / FAP systemu, jeśli następujące środki ostrożności należy przestrzegać:- Po wstępnym wymieszaniu, filtr oleju napędowego wymienić po 1.000 do 2.000 km- Każda wizyta sklepie jest cały układ paliwowy (w tym wtrysku), aby sprawdzić czy nie ma wycieków i ich naprawy w razie potrzeby- Przynajmniej co 5000 km, poziom oleju w silniku i uzupełnić w razie potrzeby- Co 10.000 km zmiana oleju silnikowego (w tym filtr oleju) do wykonywania- W ramach usług serwisowych jest woda (jeśli jest) w filtrze paliwa, by sprawdzić i puste w razie potrzeby
w górę
Renault (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 01805 / 89 46 46 10bez odprowadzania
w górę
Rover (Niemcy) Info: 02131 / 400 10bez odprowadzania
w górę
Saab (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 0180 / 224 95 95bez odprowadzania
w górę
Seat (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 01805 / 73 28 46 36
bez odprowadzania
w górę
Skoda (Niemcy) Info: 01805 / 75 63 24 636Wszystkie Škoda Auto Niemcy pojazdów importowanych TDI z emisji klasy EU2 i EU3 można uruchomić na biodiesel. Wyjątek: Pojazdy z filtrem cząstek stałych.
w górę
Subaru (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 06 031 / 606-0nie pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w programie
w górę
Suzuki (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 06251 / 5700 380Nie dopuszcza się
w górę
Toyota (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 02234 / 102 72 10bez odprowadzania
w górę
Volvo (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 0221-93930bez odprowadzania
w górę
VW (Niemcy, Międzynarodowe) Info: 0800 / 86 55 79 24 36Pojazdy z filtrami cząstek stałych nie mogą być realizowane z biodiesla, w przeciwnym razie układ paliwowy jest uszkodzony. W Bteriebsanleitung dla każdego pojazdu i paliwa nazywany jest dopuszczalne.
Caddy Typ 9K
od daty produkcji kalendarza 23/96 tydzień
Golf / Vento (typ 1HX0 / 1H)
od roku modelowego 1996 (także TDI)od roku modelowego 1992 zestaw modernizacyjny dostępny (poza TDI)
Golf / Bora (Typ 1J)
od wprowadzenia modelu
Golf Ecomatic (typ 1HX0)
od nr podwozia. HR P 1 491 791dla starszych numerów podwozia zestaw modernizacyjny
Typ LT 2D
od roku modelowego 1997
Lupo
od wprowadzenia modelu
New Beetle
od wprowadzenia modelu
Typ passat 35l
od roku modelowego 1996 (także TDI)Zestaw modernizacyjny dla Sedan / Variant od Fg.-Nr. 31PE240001 dostępna
Typ Passat 3B
od roku modelowego 1996
Polo Typ 6N
od roku modelowego 1996 (z produkcji = 9 / 95)planowane post-polo
Phaeton Diesel
od wprowadzenia modelu Uwaga! Brak pojazdów w filtr cząstek stałych (patrz wyżej).
Polo Classic / Variant
od roku modelowego 1996 (z produkcji = 9 / 95)
Sharan
od nr podwozia. 7MVV000001
T4
z Fagot Nr.70T H 012 212z Fagot Nr.70T X 019 998 z wyjątkiem:4-cyl. Diesel Mot. bez katalizatora i pojazdu. z Zus.heizung 9m3dla starszych numerów podwozia zestaw modernizacyjny
T5
od wprowadzenia modelu (bez nagrzewnicy)
R5 TDI Touareg V10 TDI
od wprowadzenia modelu Uwaga! Brak pojazdów w filtr cząstek stałych (patrz wyżej).
Touran modelach z silnikiem diesla
bez odprowadzania
Były na ogół zwolniony z roku modelowego 1996, wszystkie samochody Volkswagen z silników Diesla z RME. Nie jest to już standard w nowych Golf V (2003) i wszystkich po nowe Golfa V, który wszedł na rynek w pojazdach, takich jak Fox, Polo, Jetta, Passat.Dokładne informacje na temat przydatności biodiesla dla wszystkich typów pojazdów (podając numer podwozia) dostępny w VW autoryzowanych warsztatów.
w góręŹródło: IWRAktualizacja: październik 2006
http://www.iwr.de/biodiesel/auto.html