poniedziałek, 30 stycznia 2012

Dodac do tego nizej

Ogrzewajac paliwo dodatkowym podgrzewaczem nie pozbedziemy sie wody z paliwa ale mozna zastosowac separator typu scania. Jednak jakby nie bylo w wodzie moga byc rozpuszczone kwasy i inne zwiazki ktorych byc w paliwie niepowinno. Podgrzanie paliwa napewno nuzaszkodzi a moze pomoc.
Wtracanie parafiny. Parafina jest produktem ubocznym produkcji petro ropy , jednak w okresie letnim jest dodawana do paliwa. Uzywajac jej w okresie letnim mize osadzic sie na filteze paliwa , uzywajac po petro ropie biodisla , ktory potrzebuje poprzez swoja mniejsza plynnosc doskonalej przepuszczalnisci filtra moze dojsc do niewydolnosci filtea w okresie nizszych temperator. Problemu tego by niebylo gdybysmy przez caly czas uzywali petro ropy, lub caly czas biodiesla.
Kolejny sposob unikniecia tego zjawiska jest dolewanie do paliwa depresatorow ktore sam testowalem laboratoryjnue i dzialaja znakomicie , lub dolanie benzyny.
Depresatory to rozpuszczalniki ktore nie dopuszcza do wytrocenia parafiny, zrobilem doswiadczenie , jeda probka to byl olej roslinny druga probka olej roslinny z dodatkiem depresatora , obie probki zchlodzilem do temperatury - 25 stopni celsjusza przewidywalnie czysty olej poprostu zamarzl do bardzo twardej konsystencji i mial bialy kolor, a probka z dodatkiem depresatora miala troche gestrza konsystencje niz w temperatorze 20 stopni , ale niezamarzla i niewidac bylo w niej nawet minimalnych ilosci parafiny..?.? Czy czegos tam co jest w oleju roslinnym.

Depresatory jednak to silne rozpuszczalniki i bardziej ich trzeba sie obawiac niz biodiesla w zwiazku ze zniszczeniem elementow gumowych ukladu paliwowego.

Wtryskiwacze a depresatory - Dodatki zapobiegajace wytroceniu parafiny wplyna korzystnie na wtryskiwacze, a istnieja depresatory ktorych zadaniem jest czyszczenie wtryskow, opinie z jakimi sie spotkalem sa zachwycajace tymi dodatkami, nalezy je stosowac co 5-10 tys km w celu unikniecia problemow z wtryskiwaczami, mozna je dodawac do biodisla tak jak i inne depresatory. Depresatory najlepiej stosowac pozostawiajac wlaczony zaparkowany samochod zeby chodzil na wolnych obrorach od 8 do 48 h.

Wracajac do filtra paliwa , dobrze jest miec zapasowy filtr paliwa, w samichodzie, wymiana filtra jest z reguly banalna jak wymiana zarowku.

Jesli tankujemy bioester pierwszy raz :
po 500 km nalezy wymienic filtr paliwa na nowy, filtr paliwa prawdopodobnie sie zacznie zapychac poniewaz biodisel ma leprze wlasciwosci rozpuszczalne nic petro ropa, zgromadzone osady na dnie zbiornika zmieszaja sie biodizlem i trafia do filtru paliwa.
Po wymianie filtra powinno byc wszystko dobrze chyba ze auto straci duzo mocy , wtedy zalecal bym dolac ropy , kolejny raz tez ropy a nastepnie ropy z depresatorem do czyszczenua wtryskow, wtryski do dzialania na lekko gestrzym bioestrze od ropy musza byc w leprzym stanie niz wymaga to zastosowanie ropy.
Po przepaleniu zbiornika z depresatorem czyszczacym wtryski, mojac nuedawno zmieniony filtr paliwa polecal bym sprobowac po raz kokejny zatankowanua bioestru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz